ahlan wasahlan sahabat sekalian....
















Friday 4 October 2013

Tak der tajuk..hentam saja laaaaa..

Dah lama rasanya tak menjenguk muka blogku sendiri. Dalam kesibukan jugak la aku pilih untuk bukak benda ini, rindu nak stalk blog orang lain..hahaha.. tak lah, aku rasa cam nak tahu apa citer yang menarik nak ku baca.. lau baca citer orang ni, kadang-kadang leh buat aku tergelak sorang-sorang dan banyak benda gak dapat tahu dari dunia blog ni. at least aku dapatlah merawat kebosanan aku ni.. Bosan?? padahal kerja berlambak, tapi moody lak nak buat kerja.

"Masa mengejar aku, atau aku yang mengejar masa??" 

kadang-kadang diri ni rasa tak kuat nak hadapi hidup sebagai pelajar, timbul rasa jelesnya orang kat luar sana yang dah kerja bole pegang duit sendiri dah.. tapi aku sebagai pelajar still kena mengadap Book, macam-macam book yang ada, dan kena presentation lak, pastu exam lak...arrgggggg!!!! Tension??? emmm.. tapi bila aku jumpa kawan aku yang dah berkerjaya, lain lak diorang komen.. 

"ase nak putar balik masa.. best kot zaman belajar, leh lepak ngan kawan-kawan, lepas tu leh borak sampai pagi.. ciap dup gosip lak tu.lepas tu sama-sama buat lawak yang geli hati. bila kerja ni serabut kena mengadap kerja yang banyak, letih memanjang. kalau zaman belajar, enjoyyy + studyyyy best jer.."

bila fikir sume ni buat aku pikir balik, aku sepatutnya manfaatkan masa belajar aku ni. ni tak asyik dup memain jer. oooo.. kini tak sagka, masa ti dah mengejar aku, dan hampir buat aku tersungkur da. dah hampir 4 tahun dah aku nak habis my degree aku. kadang tertanya sendiri?? apakah aku kan jadi lepas ni? what my next plan after this?? otak makin pusing-pusing dup memikirkannya.. nak sambung master??? ooo.. ase macam tak terlarat dah..hahaha.. aku rasa cam nak kerja dah. mungkin lau ada rezeki lebih depan hari nanti, mungkin sambung kot. lau tak cukuplah degree management yang ku ambik ni.. bukan memalaskan diri, tapi rasa tanggungjawab aku kat family kena dahulukan dulu. belajar tu bila masa boleh, asalkan diri tu RAJIN.. mesti dapat.. tapi aku ni jenis pemalas..hehe.. baca buku pun time ada benda nak kena buat, lau tak jangan harap.. ku ibaratkan buku tu cam ubat tidur, bukak buku, mula la otak berangan-angan sampai ISTANBUL..hehe.. ISTANBUL tunggu ku datang tau..hehe...lepas tu dah masuk kealam mimpi..hehe.mula la nak berangan jumpa putera kayangan la...haha.. 

rasa sebak lak memikirkan keluarga kat kampung. apalah khbar diorang kat sne? KELANTAN.. aku rndu kamu.. haha.. tapi rindu sangat kat my Ummi dan adik-adikku yang lain. aku rasa cam teruk pun ada, ye la jarang-jarang contact orang kat kampung. bukan lupa, tapi bila dah sampai sem ahir ni macam-macam dugaan yang jadi.. sibuk tu memang la, tapi tu tak boleh lah nak dijadikan alasan kan. so, lepas ni nak call my Ummi.. nak tahu ape citer skang.. tapi yang pasti mesti ade citer sedih..huhuhu.. sob..sob.. 

esok nak kena g library cari bahan for thesis, arghhh.. ni memang satu tekanan jugak la.. sebab aku kena wat thesis aku lam bahasa arab..aduhhh.. dah lama tinggal bahasa arab.. nahu pun hancur lebur kot..hehe.. tapi apaepun, aku bersyukur, ni mungkin ada hikmah kenapa aku terpilih buat lam bahasa arab, sedangkan kengkawan yang lain english jer.. lepas tu au dapat supervisor aku pon orang foreigner. tapi memang salute la cz lecturer yang ku dapat ni memang hebat, mmg banyak ilmu, dan aku anak jagaan dy memang beruntung dapat cari ilmu lebih.. fuhhh.. moga Allah memudahkan urusan ku dalam penulisan nu, ini adalah salah satu syarat aku untuk grad.. 

No comments:

Post a Comment